Airbnb – ahogyan mi látjuk

Airbnb – ahogyan mi látjuk
2015-11-02 RBNB
kategória: Hírek

Manapság számtalan cikkel találkozhatunk az interneten az Airbnb-zéssel kapcsolatosan. A legtöbb cikknek sajnos vajmi kevés értelme van: félinformációkra építkeznek, nem igazán informatívak és lényegében csak az adózás fontosságára hívják fel a figyelmet. Aki most vágna bele, és szeretne előtte felkészülni kicsit, hogy mégis hogyan működik ez a dolog, szembetalálja magát a tényleg fontos információk és értelmes tanácsok hiányával.

A többség már tudja, mi az az Airbnb (illetve sok egyéb hasonló oldal is létezik, de egyértelműen ez a piacvezető), talán a nagyjábóli működésével is sokan tisztában vannak. Az oldal használata egyszerű: az ember regisztrál, azonosítja magát (email, mobilszám, facebook, google, linkedin, illetve offline azonosítás, pl. jogosítvány, útlevél, személyi), kitölti a profilját valami kedves szöveggel magáról, majd meghirdeti a lakást, amit ki szeretne adni. A lépések egyszerűek (a bejelentésről és adózásról most nem említenénk szót, majd később), persze bele lehet bonyolódni, de nem olyan nehéz eljutni odáig, hogy már meg is jelenjen a lakás a listában. A neheze innen kezdődik: szép fotókat kell feltölteni a szép lakásunkról (ha nem szép a lakásunk, akkor gondolkodjunk el előtte azon, hogy a több ezer online kiadó hely közül miért pont a mi nem igazán szép lakásunkat választják majd a turisták), egy hívogató címet kell találni neki és olyan leírást adni róla, hogy minket válasszanak.

Ekkor kezdenek el felmerülni a kérdések, hogy
– milyen árat adjunk meg (a túl drága nem jó, mert nem lesz foglalás; a túl olcsó sem jó, mert nem keresünk annyit, mint amennyit lehetne),
– hány főre hirdessük meg (elfér igazából még két fő a kinyitható kanapén, de nem lesz-e túl szűkös; ha nyolc fős a lakásunk, nem jönnek-e majd legénybúcsús britek, akik szétszedik a lakást; hogyan árazzuk be a sok fős lakásunkat),
– a lakás mely részeiről és milyen képeket töltsünk föl (kell-e 10 kép a környékről, a lépcsőházról, a dekorációról; hogyan komponáljuk a fotókat stb.)
– mennyire legyünk rugalmasak a check-in/out kapcsán (teljesen? vagy a hotelekben szokásos 15 ill. 11 óra legyen?) illetve a lemondási feltételeket illetően (visszafizessünk-e mindent, ha lemondják a foglalást, vagy legyünk szigorúbbak?)
– legyen-e hétvégi árazás, takarítási díj, kérjünk-e kauciót és a többi.

Nincsenek egyértelmű válaszok ezekre a kérdésekre, egy-egy lakásnál egyedileg kell megvizsgálni, mik az optimális döntések. Ez egy rugalmas terület, és nem csak az időbeosztásunkkal kapcsolatban kívánja meg tőlünk is a rugalmasságot, hanem a szervezésben, a döntéshozatalban, a vendégeinkkel kapcsolatban is. Természetesen ezek akkor fontosak főleg, ha a lehető legtöbbet szeretnénk kihozni a lakásunkból. Bár a mai eszelős kínálat mellett, úgy gondoljuk, nem fog hosszú távon fennmaradni az, aki nem törekszik a maximumra.

Mi pont ezt tesszük: úgy gondoljuk, hosszú távon csak az lehet kifizetődő, ha teljes erőbedobással foglalkozunk egy-egy lakással (meghirdetés, foglalások kezelése, takarítás, vendégek fogadása). Aki szeretné kipróbálni magát, az a bejelentések (jegyző, NAV stb.) után megteheti; aki úgy érzi, kipróbálná az Airbnb-t, mert látja az előnyeit a “normális”, hosszú távú lakáskiadással szemben, de nem szeretné/tudja teljes állásban végezni ezt a tevékenységet, forduljon hozzánk!