Airbnb – ahogyan mi látjuk

Airbnb – ahogyan mi látjuk
2015-11-02 RBNB
kategória: Hírek

Manapság számtalan cikkel találkozhatunk az interneten az Airbnb-zéssel kapcsolatosan. A legtöbb cikknek sajnos vajmi kevés értelme van: félinformációkra építkeznek, nem igazán informatívak és lényegében csak az adózás fontosságára hívják fel a figyelmet. Aki most vágna bele, és szeretne előtte felkészülni kicsit, hogy mégis hogyan működik ez a dolog, szembetalálja magát a tényleg fontos információk és értelmes tanácsok hiányával.

A többség már tudja, mi az az Airbnb (illetve sok egyéb hasonló oldal is létezik, de egyértelműen ez a piacvezető), talán a nagyjábóli működésével is sokan tisztában vannak. Az oldal használata egyszerű: az ember regisztrál, azonosítja magát (email, mobilszám, facebook, google, linkedin, illetve offline azonosítás, pl. jogosítvány, útlevél, személyi), kitölti a profilját valami kedves szöveggel magáról, majd meghirdeti a lakást, amit ki szeretne adni. A lépések egyszerűek (a bejelentésről és adózásról most nem említenénk szót, majd később), persze bele lehet bonyolódni, de nem olyan nehéz eljutni odáig, hogy már meg is jelenjen a lakás a listában. A neheze innen kezdődik: szép fotókat kell feltölteni a szép lakásunkról (ha nem szép a lakásunk, akkor gondolkodjunk el előtte azon, hogy a több ezer online kiadó hely közül miért pont a mi nem igazán szép lakásunkat választják majd a turisták), egy hívogató címet kell találni neki és olyan leírást adni róla, hogy minket válasszanak.

Ekkor kezdenek el felmerülni a kérdések, hogy
– milyen árat adjunk meg (a túl drága nem jó, mert nem lesz foglalás; a túl olcsó sem jó, mert nem keresünk annyit, mint amennyit lehetne),
– hány főre hirdessük meg (elfér igazából még két fő a kinyitható kanapén, de nem lesz-e túl szűkös; ha nyolc fős a lakásunk, nem jönnek-e majd legénybúcsús britek, akik szétszedik a lakást; hogyan árazzuk be a sok fős lakásunkat),
– a lakás mely részeiről és milyen képeket töltsünk föl (kell-e 10 kép a környékről, a lépcsőházról, a dekorációról; hogyan komponáljuk a fotókat stb.)
– mennyire legyünk rugalmasak a check-in/out kapcsán (teljesen? vagy a hotelekben szokásos 15 ill. 11 óra legyen?) illetve a lemondási feltételeket illetően (visszafizessünk-e mindent, ha lemondják a foglalást, vagy legyünk szigorúbbak?)
– legyen-e hétvégi árazás, takarítási díj, kérjünk-e kauciót és a többi.

Nincsenek egyértelmű válaszok ezekre a kérdésekre, egy-egy lakásnál egyedileg kell megvizsgálni, mik az optimális döntések. Ez egy rugalmas terület, és nem csak az időbeosztásunkkal kapcsolatban kívánja meg tőlünk is a rugalmasságot, hanem a szervezésben, a döntéshozatalban, a vendégeinkkel kapcsolatban is. Természetesen ezek akkor fontosak főleg, ha a lehető legtöbbet szeretnénk kihozni a lakásunkból. Bár a mai eszelős kínálat mellett, úgy gondoljuk, nem fog hosszú távon fennmaradni az, aki nem törekszik a maximumra.

Mi pont ezt tesszük: úgy gondoljuk, hosszú távon csak az lehet kifizetődő, ha teljes erőbedobással foglalkozunk egy-egy lakással (meghirdetés, foglalások kezelése, takarítás, vendégek fogadása). Aki szeretné kipróbálni magát, az a bejelentések (jegyző, NAV stb.) után megteheti; aki úgy érzi, kipróbálná az Airbnb-t, mert látja az előnyeit a “normális”, hosszú távú lakáskiadással szemben, de nem szeretné/tudja teljes állásban végezni ezt a tevékenységet, forduljon hozzánk!

Az oldal cookie-kat (sütiket) használ. További információk

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close