Airbnb és az idő – mennyi is az órabérem?

Airbnb és az idő – mennyi is az órabérem?
2015-11-16 RBNB
kategória: Hírek

A következőkben arról írunk, hogyan spórolhatunk magunknak időt, ha Airbnb-zünk, illetve hogy egyáltalán mennyi időt rabol el életünkből ez a tevékenység. Ugyanis elterjedt az a vélemény, hogy Airbnb = hátradőlök a fotelben és számolom a pénzem. Mint látni fogjuk, ez azért nem teljesen így van.

Egy vendég fogadása sajnos nem 5 percet vesz el életünkből. Az egész onnan indul, hogy miután beállítottuk a kívánt árat lakásunkhoz, nagyjából érdemes naponta átnézni és szükség esetén változtatni rajta. Amint érkezik egy érdeklődés vagy foglalási kérés, el kell döntenünk, szeretnénk-e az adott vendéget a lakásunkban látni. Miután meggyőződtünk arról, valószínűleg nem lesz probléma leendő vendégünkkel, kedvesen köszöntjük új, ideiglenes otthonában. Minden szükséges információt elküldünk neki a lakással, a környékkel, az érkezéssel kapcsolatban. Valakivel egyszerű a kommunikáció, valakivel kevésbé. Miután megtudtuk, mikor érkezik majd vendégünk, nagyjából 2 órával az időpont előtt odamegyünk a lakásba, és elkezdjük kitakarítani azt. Előtte (amennyiben igazán jó házigazdák akarunk lenni) még a boltba is bemegyünk és veszünk ezt-azt az érkezőknek (egy üveg bor, 1-2 alapvető élelmiszer), hogy ne legyen teljesen üres a hűtő. Arról sem feledkezhetünk meg, hogy legyen frissen mosott, tiszta ágynemű és törölköző, ami plusz 1-2 órát és a mosógépünk/vasalónk rendszeres használatát is jelenti. Egy átlagos méretű lakást precízen kitakarítani 1,5-2 órába simán beletelik. Ha szerencsénk van, időben érkezik vendégünk, de olyan is van, akinek 2 óra alatt sikerül beérni a reptérről. Miután üdvözöltük őt, bemutattuk a lakást és a környék helyeit, illetve válaszoltunk vendégünk minden kérdésére, indulhatunk haza a szennyessel. Jó esetben már csak a vendég távozásakor kell odamennünk a lakásba (hacsak addig nem történik valami váratlan: nem tudja használni a mosógépet, elromlik a kazán, kizárja magát stb.).

Egy vendég fogadása, ha mindent figyelembe veszünk, nagyjából 6-7 órát jelent. Már egy lakással sem könnyű egy 8 órás munka mellett Airbnb-zni, de ha komolyan szeretnénk ezzel foglalkozni, akkor az nem hogy egy teljes embert kíván, de inkább másfelet.

Mi az, amin tudunk egy kis időt spórolni, ha belevágunk az Airbnb-zésbe? Feltéve persze, ha mi szeretnénk magunknak lebonyolítani a vendégfogadásokat. Először is, érdemes összeírnunk, milyen feladatra mennyi időnk megy el egy hónap alatt. Ebből már ki is tudjuk számolni, milyen az órabérünk, hiszen a havi jövedelmünk visszamenőlegesen adott. A vendégekkel való levelezésnél egy jó trükk, ha van egy dokumentumunk, amelybe a fontos információkat leírjuk a lakásról, illetve ha vannak kérdések, amelyeket gyakran feltesznek nekünk, az azokra adott válaszokat is tárolhatjuk benne. Érdemes több szett törölközőt/ágyneműt/fürdőszobai kilépőt stb. beszereznünk, hogy ne minden egyes alkalommal kelljen mosnunk/vasalnunk. Ez érvényes adott esetben a takarítószerekre, üveg borokra és a nem romlandó termékekre is: ne 3 naponta járjunk vásárolni, hanem havi egyszer vegyünk meg mindent, ami kelleni fog. A rutin is segít időt spórolni: egy idő után annyira automatikus lesz a takarítás, hogy egy jó fél órával hamarabb végzünk majd a lakással. Megúszhatjuk a check in/out néha fájóan lassú folyamatát, amennyiben a kulcsokat el tudjuk valahol rejteni (pl. egy zárható dobozban, ami kóddal nyitható). Ez persze nagy bizalmat feltételez vendégeink felé. Érdemes bizonyos időközönként átnézni azokat a dolgokat lakásunkban, amelyek elromolhatnak, hátha észreveszünk valamit, amiből később nagyobb probléma lenne, ha nem előznénk meg azt. Az árazás és a naptárak beállításai is folyamatos munkát jelentenek, hacsak nem fizetünk elő olyan cégek szolgáltatásaira, melyek elvégzik helyettünk ezt a feladatot.

Aki Airbnb-zik, tudja jól, hogy ha jól akarod csinálni, mennyi idő is megy el ezzel.